GKS Concordia Knurów - strona nieoficjalna

Strona klubowa

Ankiety

Brak aktywnych ankiet.

Najbliższa kolejka

Najbliższa kolejka 1

Buttony

Logowanie

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 2 gości

dzisiaj: 14, wczoraj: 70
ogółem: 972 027

statystyki szczegółowe

Aktualności

Budować czy remontować?

  • autor: concordia1923, 2014-12-18 17:16

Budować czy remontować?

Wczoraj na portalu Szczecin.Sport.pl ukazał się obszerny artykuł dotyczący remontu stadionu miejscowej Pogoni. W newsie tym autorzy przytoczyli internautom także historię budów innych nowoczesnych polskich stadionów.

Dlaczego piszemy o tym na stronie Concordii Knurów? Jak wszyscy wiemy Miasto Knurów od pewnego czasu planuje przebudowę Stadionu Miejskiego przy ul. Dworcowej. Ma być to jednak tylko i wyłącznie obiekt kameralny, który będzie mógł pomieścić maksymalnie 950 widzów.

WIĘCEJ W ROZWINIĘCIU

 

Naszym zdaniem zdaniem budowa stadionu z taką pojemnością to po prostu wyrzucenie pieniędzy w błoto. Z takim obiektem Concordia będzie mogła tylko pomarzyć o powrocie do poważnego futbolu... W dzisiejszych czasach STADION to nie tylko boisko i trochę krzesełek. Nowoczesny stadion to przede wszystkim obiekt, który w zasadniczy sposób zmienia jakość i komfort oglądania meczów przez kibiców danej drużyny. To obiekt, który, kiedy jest dobrze zaprojektowany, służy także zupełnie innymi funkcjom (siedzibom klubów, sklepom, restauracjom, salom konferencyjnym itp.). W XXI wieku kibic (niezależnie od tego, w jakim jest wieku) chciałby korzystać z obiektu czystego, suchego, bez hulającego po nim wiatru. Chciałby móc kupić coś do jedzenia w warunkach podobnych do tych w "w mieście", chciałby móc skorzystać z toalet, które są co najmniej standardem w obecnym wieku.

W ostatnich latach stadiony w Polsce ostatnio powstawały jak grzyby po deszczu. Właściwie zbudowały je wszystkie duże miasta (Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Wrocław) oraz szereg mniejszych, takich jak Lublin, Białystok, Bielsko-Biała, Zabrze, Tychy. Budowę rozpoczyna Łódź (i to dwóch obiektów). W kilku miastach w miarę nowoczesne obiekty od jakiegoś czasu funkcjonują (Kielce, Gliwice). O ile w Warszawie (Stadion Narodowy), Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu wybudowano stadiony na potrzeby mistrzostw Europy, to w pozostałych miastach (w tym w Warszawie stadion Legii) budowano już z myślą o rozgrywkach ekstraklasy czy nawet lig niższych (Lublin, Tychy). Dzisiaj często przeciwnicy budowy nowych obiektów podają jako przykład właśnie te stadiony (Poznań, Gdańsk, Wrocław), informując, jak bardzo koszty ich utrzymania są nie do zniesienia i jak bardzo stadiony te nie są wykorzystane. To argument nie na miejscu! Co prawda Knurów liczy około 40 tysięcy mieszkańców ale stadion na prawie 1000 osób to zdecydowanie za mało. Optymalnym wyjściem z całej sytuacji byłaby budowa, remont obiektu, który miałby pojemność ok. 6-7 tysięcy kibiców (wizualizacja podobnego stadionu ukazała się na stronie ksconcordia.com.pl). W naszym mieście nie zanosi się na to, aby w najbliższych kilkunastu latach Concordia grała w Ekstraklasie. To jest oczywiste, ale w dzisiejszych czasach również w niższych ligach buduje się nowoczesne obiekty, po to aby każdy kibic mógł obejrzeć mecz w godnych warunkach tak jak to było napisane powyżej. Swoje nowe, nowoczesne stadiony będą miały takie kluby jak: Motor Lublin (III liga), ŁKS Łódź (III liga). W innych miastach jak na razie po cichu mówi się o budowie nowych aren. Są to m.in. Częstochowa i Jastrzębie-Zdrój.

A CO WY SĄDZICIE NA TEN TEMAT? CZEKAMY NA WASZE OPINIE W KOMENTARZACH.


  • Komentarzy [39]
  • czytano: [1055]
 

autor: ~kibic 2014-12-18 22:59:27

avatar na samym początku zmiany w zarządzie!!!


autor: ~anonim 2014-12-19 11:55:05

avatar nikt nie ma planów na to żeby bylo tu coś wiecej niz czwarta liga. przykladem na to jest kameralny stadion na garstke ludzi


autor: ~kibic 2 2014-12-19 12:38:29

avatar no i to jest właśnie problem


autor: ~knurow 2014-12-19 14:04:39

avatar do kibica zmiana zarządu. A kogo widzisz w nowym zarządzie.Bo ja nikogo kto by sie podjął .


autor: ~kibic 2 2014-12-19 18:15:38

avatar Moim zdaniem to powinien być ktoś kto będzie mógł wzbudzić zaufanie u prezydenta. Bez pomocy finansowej od miasta Concordia będzie miała bardzo trudno wydostać się z tej żenującej IV ligi...


autor: ~mario 2014-12-19 18:39:05

avatar Nasz stadion po przebudowie będzie odpowiadał temu w Przyszowicach. Mały, kameralny. Jak widać na więcej nas nie stać.


autor: ~Kamil 2014-12-20 01:41:46

avatar ,,Z takim obiektem Concordia będzie mogła tylko pomarzyć o powrocie do poważnego futbolu'' - To nie kwestia obiektu, ale solidnego sponsora, którego w Knurowie brak i nie zanosi się na to by miało się to zmienić. Najrozsądniejszym wyjściem jest modernizacja stadionu przy Dworcowej krok po kroku. Co do pojemności to w Knurowie wystarczy obiekt na 3-4 tysiące widzów.


autor: ~Piast 2014-12-20 08:06:41

avatar Zabrze nie ma nowego Stadionu, tylko plac wiecznej budowy.


autor: ~kibic 2 2014-12-20 09:40:17

avatar Owszem Kamil masz rację ale aby grać w I czy II lidze stadion musi spełniać pewne wymagania. Stadion na pojemność 950 osób to może być w III lidze, może ewentualnie II ale uwierzcie mi że jeśli Concordia grałaby z Polonią Bytom, Odrą Opole, GKS-em Jastrzębie, Rakowem Częstochowa, Zagłębiem Sosnowiec itd. to na meczu z pewnością byłoby więcej niż 1000 osób.


autor: ~knurow 2014-12-20 10:53:45

avatar Wystarczy na 1000 osob ale zyby byl pelny co mecz ;)


autor: ~kibic 2 2014-12-20 12:55:42

avatar Myślę że stadion którego wizualizacja jest na oficjalnej stronie Concordii byłby dla Knurowa po prostu idealny


autor: ~mario 2014-12-20 15:25:40

avatar Widać, że jak pojawi się wątek stadionu to od razu wszyscy ożywiają dyskusję. To potwierdza fakt, że jest to temat wrażliwy dla kibiców, którzy chcą oglądać mecze w przyzwoitych warunkach. Myślę, że stare dobre czasy się nie wrócą. Ja bym stadionem się tak nie przejmował bo zawsze z tych 950 miejsc można zrobić 2 lub 3 razy więcej. Dla mnie ważne jest aby nasza drużyna składała się z dobrych zawodników i wyniki broniły Concordii. Bez dobrej gry to wystarczy nam stadion na 300 miejsc.


autor: ~knurow 2014-12-20 16:31:08

avatar A gliwice 250 tys mieszkancow a na mecze chodzi po 4 tys a stadion pomiesci 10 tys knurow na 40 tys mieszkancow to stadion na 4tys wystarczy .Niech awansuja do I lub II ligi to sie bedziemy martwic :)


autor: ~obsi 2014-12-20 17:15:57

avatar z czym ? jak klub nie ma pieniedzy? nie bd przyzwoitego sponsora to nie bedzie lepszych zawodnikow.


autor: ~Andrzej Michalewicz 2014-12-20 19:59:53

avatar Witam Państwa. Bardzo się cieszę że na stronie nieoficjalnej Concordii także rozpoczęto dyskusje na temat stadionu.. Chciałbym się podzielić z Państwem moimi przemyśleniami na temat stadionu. Budowa stadionu mogłaby załatwić dwie sprawy, które jak widać z komentarzy, uznawane są przez kibiców za najważniejsze a to nowy funkcjonalny stadion oraz sponsor dla drużyny seniorów .Projekt stadionu, który cały czas jest na stronie oficjalnej klubu jest jednym z pomysłów na istnienie takiego obiektu . Zgadzam się komentarzami że mógłby służyć nie tylko na cele sportowe . W takim obiekcie mogłyby mieć siedzibę różne stowarzyszenia sportowe i nie tylko, można organizować różne imprezy koncerty spotkania.


autor: ~Andrzej Michalewicz 2014-12-20 20:00:13

avatar Uważam, że taka inwestycja mogłaby doprowadzić do powstania miejskiej spółki celowej, która zajęłaby się budową stadionu i zarządzaniem obiektem - podobnie zostało to zrobione przy budowie stadionu w Białymstoku. Klub wprowadziłby do spółki drużynę seniorów a miasto tereny będąc głównym sponsorem i wtedy to miasto stworzyłoby swój zarząd i decydowałoby przez swoje udziały organizacją klubu . Taka struktura doprowadziłaby do stworzenia podstaw dla rozwoju drużyny seniorów w naszym mieście/ może i awansów / . Szkolenie młodzieży pozostałoby w stowarzyszeniu a to wynika z pewnych rozwiązań finansowych / zwolnienie podatkowe, możliwość otrzymywania dotacji na szkolenie młodzieży itp/ .


autor: ~Andrzej Michalewicz 2014-12-20 20:01:16

avatar Stowarzyszenie miałoby obowiązek przekazywania w pierwszej kolejności najlepszych zawodników do pierwszej drużyny za darmo z możliwością zapisu że w razie otrzymania przez spółkę ekwiwalentu za wyszkolenie zawodnika od klubu trzeciego , stowarzyszenie otrzymałoby gratyfikację np 20% ekwiwalentu na rozwój szkolenia. A co miałaby robić spółka ? Spólka jako przedsiębiorstwo / osoba prawna / zarządzana przez osoby powołane przez miasto prowadziłaby działalność gospodarczą , zajmowałaby się zarządzaniem drużyny seniorów i co najważniejsze pozyskiwałaby sponsorów oraz mogłaby występować o środki unijne na wsparcie działalności


autor: ~Andrzej Michalewicz 2014-12-20 20:02:05

avatar Wydaje mi się to za najbardziej optymalne rozwiązanie . Gdyby taka możliwość pojawiłaby się a warunkiem powstania takiej spółki byłaby zmiana zarządu klubu to pierwszy zrezygnowałbym z tej funkcji . Bardzo bym prosił o traktowanie tego wpisu jako mojego subiektywnego stanowiska i nie jest to opinia całego Zarządu Klubu KS Concordia . Ze sportowym pozdrowieniem Andrzej Michalewicz Prezes Zarządu KS Concordia


autor: ~kibic 2014-12-20 20:07:06

avatar W poniedziałek jest zatwierdzenie budżetu Miasta Knurów i wtedy będziemy wiedzieć co zamierza zrobić miasto ze stadionem


autor: ~mario 2014-12-20 20:25:41

avatar Pomysł bardzo dobry tylko na takie rozwiązanie nie będzie zgody ze strony Prezydenta. Tyle lat minęło i cały czas to samo.


autor: ~mario 2014-12-20 21:52:45

avatar Super, że Prezes naszej Concordii odwiedza tę stronę. Mam nadzieję, że Pana pomysły przynajmniej w części zostaną zrealizowane. Zawsze chciałem zadać to pytanie władzom klubu: dlaczego Concordia nie ma oparcia ani pomocy ze strony władz miasta, skąd ta obojętność i brak zainteresowania?


autor: ~Andrzej Michalewicz 2014-12-21 16:03:43

avatar My też nie wiemy . Adresatem takiego pytania jest Pan Prezydent


autor: ~kibic 2014-12-22 19:33:17

avatar Na stronie knurow.pl jest projekt budżetu o stadionie nie ma ani słowa . Czyli nie ma co remontować czy budować najlepiej zrównać z ziemią .


autor: ~mario 2014-12-22 21:25:20

avatar Czytałem w przyszłym roku nici z remontu stadionu. Wygląda na to, że będzie dalsza degradacja stadionu.


autor: ~knurow 2014-12-22 21:49:18

avatar To po jakiego Mosir-owi stadion na dworcowej jak nawet tego nie remontuja niech oddadza to wdzierzawe na 100 lat albo niech sprzedadzą to klubowi.


autor: ~knurow 2014-12-22 21:54:05

avatar Założył bym sie jak by Concordia awansowała do ekstraklasy do wywiadow byli by pierwsi co oni nie zrobili dla tego klubu :)


autor: ~kibic 2 2014-12-23 08:50:07

avatar do kibic
Jeśli to prawda to nic tylko przegonić tego prezydenta z Knurowa. Pełni swoją funkcję od kilku kadencji, a zarówno stadion jak i Concordia popadają w zapomnienie. Jak tak dalej pójdzie to stadion przestanie istnieć i zbudują tam kolejny park z fontanną...


autor: ~knurow 2014-12-24 11:47:39

avatar Jako prezydent jest ok mieszka sie coraz lepiej remontuje co sie da ale w knurowie sportu niema i to mnie dziwi .


autor: ~knurow 2014-12-24 11:49:27

avatar moge powiedziec ze miasto knurow to miasto emerytow nic tu sie nie dzieje zero imprez zero kocertow


autor: ~fucker y 2014-12-25 17:55:55

avatar Stadion dl Concordii na 5-7 tys. widzów to priorytet ! A gay club w miescie to drugi priorytet !


autor: ~Zwykły mieszkaniec nie interesujący się... 2014-12-26 18:12:19

avatar Witam
Dla zwykłego obywatela tego miasta takiego jak ja najlepszy wyjściem było by zaorać ten stadion i wybudować zupełnie coś innego np. tor gokartowy, basem, hale lub zrobić w tej okolicy całkiem spory parking, a w najgorszym wypadku postawić kauflanda lub almę, bo nawet po remoncie stadionu nie ma szans na zapełnienie go chociażby w połowie kibiców w Knurowie jest może 200-300 osób widać to na meczach ostatnio byłem na meczu concordi z górnikiem w ramach podziękowań za doping i było maksymalnie 100-150 osób, a przyjechała do nas drużyna z ekstraklasy na zwyczajnym meczu 4 ligi nie ma więcej jak 100 najbardziej zagorzałych kibiców nie opłaca się dla tak małej garstki osób budować stadionu.


autor: ~Zwykły mieszkaniec nie interesujący się... 2014-12-26 18:14:46

avatar A argumenty typu że stadion nie służy tylko do kopania na cóż wątpię żeby jakiś polski zespół chciał u nas zagrać koncert, a o lepszych czy zagranicznych można pomarzyć natomiast festyn można bez problemu zrobić na placu 700lecia jak to ma miejsce do tej pory. knurów to nie Katowice czy Zabrze i kibice muszą się z tym pogodzić więc lepiej to zaorać i kibicować górnikowi który raz gra lepiej raz gorzej, ale w tej ekstraklasie jest i stadion kiedyś też ukończą


autor: ~kibic 2 2014-12-27 09:51:14

avatar Weź ty się chłopie zastanów chwilę. Kibice Concordii (których w mieście jest na prawdę dużo) na mecze nie chodzą tylko i wyłącznie przez to, że Concordia gra w IV lidze i po prostu nie ma sensu prowadzić jakiegoś zorganizowanego dopingu skoro drużyna gra z wieśniakami z Ciochowic, Grodźca, Koniecpola itp. Jakoś jak Concordia grała na wyjeździe z Ruchem Radzionków to kibice potrafili się zorganizować i pojechać tam w liczbie chyba 150 osób. Owszem szanuję Twoje zdanie, ale nie jesteś w tym mieście sam i choćby kibiców w Knurowie było tylko 1000 to uważam, że oni tak jak wszyscy płacą podatki i zasługują na to, aby móc iść na mecz, oglądać dobrze grającą drużynę i siedzieć na czystych krzesełkach.


autor: ~Zwykły mieszkaniec nie interesujący się... 2014-12-27 15:27:24

avatar I właśnie rozchodzi się o to co dokładnie napisałeś, gdyby na ten mecz z Ruchem Radzionków pojechało 1000 kibiców i na inne wyjazdowe mecze podobne ilości to spoko, ale do puki ludzie w takich ilościach nie będą chodzić na stadion to dla setki osób nie ma sensu robić nowego stadionu ;) Władze widzą tyle kibiców ile jest na stadionie, a tam od 50 do 100, więc nie dziwi mnie brak zainteresowania stadionem z strony miasta, bo oni nie patrzą na tych którzy siedzą w domach musieli byście zrobić jakiś spis kibiców i pójść z petycją do prezydenta inaczej w 40 tyś mieście 100 kibiców nic nie zrobi.


autor: ~kibic 2014-12-27 18:26:49

avatar a gdzie mają siedzieć jak faktycznie czystych siedzeń jest 100


autor: ~Zwykły mieszkaniec nie interesujący się... 2014-12-27 20:38:03

avatar i tu koło się zamyka dochodzimy do wniosku zaorać ;-)


autor: ~arc 2014-12-29 13:32:31

avatar Idąc trybem myślenia ~zwykły mieszkaniec ... należałoby :
1. zamknąć Kino
2. zamknąć Sztukaterię
3. zamknąć szkoły tańca
4. zamknąć sekcje bokserską - albo lepiej dać plac za Szczygłowicami
5. zamknąć zlikwidować zniszczyć Concordię


dać jeszcze więcej placu dla kościoła
dać jeszcze więcej placu pod markety
rozbudować targowisko
Proponowałbym zaorać sobie okolice podczaszkowe, może wtedy w powstałych w końcu fałdach były by jakieś zalążki na opcje pt. myślenie.

Powstałe z przekształceń niezagospodarowane dzieciaki i młodzież wpuścić na ulice i zobaczymy wtedy jak w rozsądny sposób dzieje się na ulicach.
Inwestycje w kulturę, sport, rozwój dzieci i młodzieży to podstawa dla bezpieczeństwa. Normalnego funkcjonowania społeczeństwa.



autor: ~arc 2014-12-29 13:33:09

avatar Czas żeby dotarło to do "rolników" , których jedynym rozwiązaniem jest oranie ...


autor: ~kibic 2 2014-12-29 13:53:30

avatar Bardzo dobrze napisane!
Na prawdę nie wiem, jak można niszczyć klub piłkarski w mieście, w którym obok górnictwa sport zawsze był najważniejszy. Ludzie popatrzcie ilu znanych sportowców wywodzi się z Knurowa. Ilu świetnych piłkarzy wyszkoliła Concordia. Ale niestety jedna decyzja pana prezydenta może zniszczyć te całe 91 lat historii...


Dodaj swój komentarz

Autor: Treść:pozostało znaków:

Wyszukiwarka

Reklama

Zegar

Tabela ligowa

śląskie » IV liga gr. I

Ostatnie spotkanie

Nie wprowadzono danych o ostatnich meczach.

Wyniki

Brak danych.